Jun 18, 2012

Perkhabaran

Salam sejahtera semua,
Di sini aku ingin memaklumkan dengan sedikit perasaan teruja dan mungkin sedikit girang yang cerita Mei Ling bakal kusambung. Kerap kali aku dibelenggu perasaan mahu berhenti dan biarkan saja Si Gadis Tionghua ini terkubur tetapi bila kubaca dan baca perasaan sayang itu datang balik. Dan bila aku kebuntuan angan dan idea, lagu Tinting nyanyian Noraniza Idris akan kembali menyegarkan akal aku. Memanglah, asalnya cerita ini terlahir dari alunan irama dan rentak lagu tersebut. Masakan pencetus ilham tidak berupaya kembali membangkitkan idea cerita, berkali-kali sekiranya perlu.
Dan ada di benakku cerita baru yang aku selalu lamunkan, selalu angankan bila mindaku lapang tanpa bebanan fikiran. Cerita bertemakan kisah dongeng, kisah tempatan kita yang semakin dilupakan orang kita sendiri. Aku fikir untuk menyelitkan beberapa idea tentang projek idea cerita baharu ini dalam cerita Si Gadis Tionghua. Harapnya agar pembaca akan berasa sedikit teruja, sedikit terhibur tentang cubaan dayus aku dalam menulis cerita-cerita untuk tatapan semua. Kerna aku bukanlah penulis, hanya insan biasa yang suka menulis.
Diharapkan perkhabaran ini sama indah dengan rupa. Lebih bermakna dari seni kata. Terlaksana dan berjaya.

Sekian, semua.

No comments:

Post a Comment