Apr 13, 2014

Mimpi Universal Studio

Aku bermimpi kita keluar bersama
Di Universal Studio versi mimpi alam maya
Bukan pilihan aku bukan rancangan kita
Tapi di situ kita berjumpa dan berjalan bersama

Jalan tak lama kemudian kau hilang
Aku cari aku rayau aku pusing satu taman
Sampai ke surau sampai ke tandas
Dan sekali lagi aku tawaf Universal Studio

Transformers Ride tutup sepertimana rides yang lain
Jam tanganku tunjuk masa versi mimpi 5.30 petang
Langit sudah gelap, tempat sudah sunyi
Dan aku perasan aku sesat seorang diri

Semak belukar aku redah aku tarah
Naik bukit menghijau turun bukit tanah merah
Setelah sekian aku nampak bas perjalanan pulang
Dan kawan-kawanku marah menungguku lama

Sampai kesudah aku sedih aku marah
Tak pernah ada benda yang sempurna
Bila aku sedar dari mimpi satu saja aku pinta
Aku taknak rasa macam ini semula

No comments:

Post a Comment